Azért, hogy a gépjárművezetők tökéletesen tisztában legyenek a napi feladataikkal és az összes feladathoz tartozó utasítást, információt megkapják, az Opentravel mobil alkalmazását kell használniuk. Ebben az alkalmazásban megkapnak minden vezénylést érintő adatot, jelezniük kell, hogy tudomásul vették a feladatot és készek elvégezni.
Minden úthoz/megrendeléshez események adhatóak meg, sőt elszámolási tételek is felvihetőek a rendszerben. Ilyen lehet például a parkolójegy is amihez természetesen a parkolójegy fényképét is csatoljuk.
A túra kilométer és idő adatait is képes a mobiltelefonon futó alkalmazás jelenteni a rendszernek, sőt amennyiben van fedélzeti eszköz, amely nyilvántartja a kilométer állást, az adatok automatikusan letöltődnek a nyilvántartásból. (Pettrack rendszer használata esetén)
A feladat kezdete előtt kérhető egy jelzés, hogy a munka elvégzésének a járművezető részéről semmi akadálya nincs. Ha a jelzés nem érkezik meg időben, a diszpécsernek van ideje tájékozódni, és megoldani a problémát mielőtt a megrendelő ebből bármit észrevenne.
Járatoptimalizáló megoldásunk bármilyen fix menetrendes területen alkalmazható városi, vagy távolsági járatüzemeltetők számára.
Mert a lényeg nem változik, a cél mindig ugyan az:
Olyan rendszert kínálunk, amivel a leggazdaságosabban – a lehető legkevesebb járművel – teljesíthetőek a menetrendek, figyelembe véve a valós igényeket és korlátokat.
Ha járatüzemeltetésről van szó bárhol a világon, a probléma mindig, mindenhol ugyanaz.
Mert nem mindegy, hogy 25 vagy 35-40 járművel tudjuk működtetni szolgáltatásunkat.
Napi néhány utat még könnyű kisakkozni, de mi a helyzet, ha már 10-30 vonalunk is van?
Mi van, ha nem várt helyzet adódik, hogyan állítsunk be új buszokat, ha már így is foglalt mindegyik?
A járat optimalizáció segít neked, hogy menetrendedet a lehető legkevesebb busszal tudd teljesíteni.
Az optimalizáció figyelembe veszi a vonalaid végállomásait és az egyes vonalak teljesítéséhez szükséges időráfordítást.
Ha engedélyezed, hogy a busz valamelyik végállomáson, vagy pihenőhelyen járatszámot cserélhessen, akkor lehetőség lesz más vonalakon is üzemeltetni.
Az átszerelések számának növelésével egyre könnyebben elérhető az elméleti járatszám optimum, viszont zavarhatja a sofőröket.
A busz átszerelés időtartama tartalmazza a sofőrök átszereléssel kapcsolatos adminisztratív és gyakorlati feladatait, valamint a szükséges pihenőidőt is.
Az utolsó megálló (pl. végállomás, vagy kiálló hely) és az új indulási hely közötti maximális távolság korlátja.
Ezeken a szakaszokon a jármű üresjáratban működik. Ha túl sok az üresjárat az gazdaságtalanná teszi az üzemeltetést, de ha nincs lehetőség üresjáratok beiktatására, akkor csökken a lehetőség az átszerelésekre.
Paraméterezheted járműveidet és vonalaidat is.
Jelölj ki kiemelt útvonalakat, ahol nem megoldható az átszerelés, vagy rendelj hozzá optimalizációs szempontokat (pl. kizárólag alacsony-padlós jármű üzemelhet rajta) és paraméterezd buszaidat is, hogy az optimalizálás a te igényed szerint működjön.
Tudjuk, hogy nem mindegy, hogy az év melyik időszakában kell üzemeltetned. Az optimalizátorral lehetőséged van menetrend típusokat létrehozni (pl. nyári/téli, vagy a tanítási időszak figyelembe vételével)
Az Openbravo 3.0 vállalatirányítási rendszer magába foglaló Opentravel és Járatoptimalizálónk kombinációja a legjobb segítség a leggazdaságosabb járat összeállítási – kihasználási feladatokban, támogatva az üzemeltetők valós igényeit.